Wednesday, March 4, 2015

Asing

Assalamualaikum..

ahh berhabuk lagi nampak gaya belog ni. aku tak tahu kenapa aku dah tak datang jenguk skrin putih, papan hitam ni. kekangan masa, tak jugak. mungkin sebab hati tepu atau aku dah mampu tolak rasa sedih, pedih tu. tapi 2015 buat aku berundur, punya rasa itu balik.

kau tahu, rasa aku lepaskan sepenuh kebencian dekat skrin ni. aku hamburkan segala kata dalaman. aku muntahkan segala tidak rasa senang hati - ya, tentang KAWAN.

pernah tak rasa annoyed sebab kau dahulunya ada sorang kawan, yang kau bawak balik rumah satu keluarga kau, ya termasuk keluarga besar pun kenal dia tapi dia sebenanrnya berpura baik. aku ada banyak macam ni. tapi paling pedih bila dia yang jauhkan diri dari kau, oh sebab? mungkin kerana aku tak pernah sempurna. atau mulut celopar aku yang lahanat ni buat dia menjauh walaupun kau dah ucap kata maaf.

berbalik. mulanya kau rasa sedih tapi bila lama tu kau rasa macam nak carut sebab dia buat kau macam strangers? aku tengah cuba letak kan positive vibes tapi tak boleh. pasal dia cuba vanish dari hidup aku tapi bukan sekeliling aku.

saat aku berubah, aku ada letak satu azam, nak berubah sedalam, sebaik yang boleh. tapi aku rasa Tuhan tengah uji aku lah pasal aku dah start jadi syaiton balik.

p/s: penat nak tukar watak bila hidup dalam koloni berpuak.

No comments: