Saturday, March 7, 2015

Puppet

Assalamualaikum..

It is quite hard to have faith and move on when u totally have broken heart or disappointment. Aku selalu tertanya kenapa hidup aku ni terlalu kencang sampai aku penat. Setiap kali gagal aku cuba bangkit dan bangun dengan jaya. Tapi sekejap. Tak kukuh. 

Pedih. Lagi pedih bila dibandingkan ajaran. Aku tak dibesarkan dengan ajaran sempurna. Mungkin sebab bapak orang lain tahu terapkan nilai kasih sayang, mak orang lain cuba jadi bestfren anak dan adik beradik cuba lindung satu sama lain. 

On my side, aku gigih sendiri. Mungkin tak semua, especially pasal poket. Berbalik, orang selalu pandang aku lain macam bila datang family background. The look "kau spoil brat" that i always received. Iya memang aku sejenis laparkan kasih sayang. Pasal bila kau cukup, kau takkan sebut pasal macam mana mak ayah kau besarkan kau dekat orang yang mak bapaknya bercerai. Sedar tak?

No comments: