Saturday, June 8, 2013

Separuh Jiwaku

Assalamualaikum,

dah lama aku tak mengetap papan hitam nie. dah lama jugak aku tak penuhkan tulisan dekat skrin putih nie. maaf aku sibuk. terlalu banyak kerja. sebenarnya terlalu banyak cerita aku. sekarang aku datang jenguk, bawa buah tangan sekali.

June.. make me burst into tears. kenapa? sebab setahun lepas ada benda buat aku kehilangan, BIG LOST. sampai hari nie, aku rasa sayu. aku rasa kosong. aku rasa jiwa aku, separuh pergi. kau orang pernah kehilangan? aku banyak, sangat sangat banyak. kalau nak di ceritakan memang takkan pernah habis. tapi kehilangan yang paling aku terasa, bila aku hilang sebuah pertalian yang di panggil, FAMILY.

betul, aku tak gebang dan lantak lah kalau nak cakap "alah, kau ingat kau sorang je pernah kehilangan? keluarga?". amboi bak hang, sebelum judge tu, tengok atas bawah, pandang kiri kanan, cek depan blakang noh?

LOST of FAMILY means that i lost everyting. loosing faith, hilang gantungan hidup, tak ada semangat nak lalui kehidupan harian and so on sampai aku tak mampu nak describe dah.

kisah aku nie dah typical sebenarnya. tapi hati aku tak pernah tenang. setahun pendam, sekarang baru aku mampu luah. sini nak tanya, kau tak terasa sayu, sepi ke bila orang yang tahu sejarah kau a sampai z, yang ingat everyting pasal kau, yang tahu jatuh bangun kau, yang selalu ada bila kau sedih or happy, hari hari gelak besar dengan kau like dunia tu macam kau dengan diaorang je yang punya. AKU PERNAH ADA SEMUA TU. dan sekarang aku hilang semua tu.

syaitan punya kerja atau takdir dari Tuhan? entah. malas nak cari salah siapa. yang penting aku sendiri buat salah dengan mereka. puas jugak cuba perbetul keadaan tapi tak dapat. at the end menangis macam orang separuh gila sebab menyesal.

aku memang betul sedih sebab aku hilang orang yang bila aku jatuh, bukan tolong aku bangun cepat cepat tapi, sepak aku sampai puas dulu lepas tu join aku jatuh tergolek kemudian bangun sama sama. itu lah kawan yang aku panggil KELUARGA.

despite of aku berkongsi suka duka, laki pun aku konsgi jugak.

hey guys, if you read this. i just want to let you, you and you know that i miss each of you every single second. let us laugh and cry together again. korang semua maju lima tapak dekat depan tinggal kan aku. bak step back lew sikit kasi buat comeback gittew. HAPPY BIRTHDAY YOU GUYS. lagi enam bulan gua punya turn okayh? 

p/s : ingat pesan aku ye, dik? love you.





No comments: