Thursday, June 13, 2013

Ami Ilana

Assalamualaikum,

First of all....

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY..
HAPPY BIRTHDAY TO AMI GEMUKKKK

yes, it is ami's birthday today. kenapa gua buat entry nie? sebab dia nie spesel. bukan orang lain tak spesel. tapi dia nie lain macam sikit kadang kadang aku rasa macam bingai pun ada.

sebelum ucapan macam pemidato, sini gua nak cerita sikit pasal ami nie. gua kenal dia dah lama, sejak sekolah lagi tapi tak pernah pun tegur ke contact ke apa. lepas sekolah, waktu bebudak baru nak up tu, nak di-jadi-kan-ceghita-konon-nya, ami timbul as junior aku dekat kolej. gua dulu mana biasa lepak kolej sebab gua rasa takde life balik hometown. tapi bila mula baik dengan ami, she is the reason why i love stayed back at there.

ami nie bila dia rasa nak gelak dia tibai gelak macam puaka. tabi bila dia rasa nak menangis memang jiwang dia habis kalah entry gua yang lelama dulu. ami dengan aku, ada sikit persamaan. ayah kami dah tak ada, which means tak ada orang nak guide untuk pilih bakal suami dengan betul - so bergantung pada nasib hidup dan akal fikiran.

hey ami,

gua sayang lu. mungkin kita tak sama, mungkin kita tak patut berkawan tapi gua bersyukur sebab ada kawan macam ami nie. dan bodoh siapa yang sanggup buat ami jadi musuh.

tak salah tersungkur kadangkadang tapi mohon jangan cepat melatah. ami bukan sorang sorang. ami ada orang sekeliling - yang pandang dan tolong ami. kehidupan nie memang ada turun naik. kalau dekat atas, sekali sekala tu tunduk pandang yang dekat bawah, kalau dekat bawah, tak apa nanti akan ada orang hulurkan tangan, waktu tu jangan menolak tapi jangan pulak salah sambut.

ingat ye ami, sakit hilang kaum adam tu tak sesakit kita hilang ayah kita. yang buat kita rindu senyum dia, tawa dia, pekik marah dia untuk masa depan kita. betul, memang kita rasa kita perlu si adam tapi cuba rehat kan diri bila dia menjauh, ambil peluang tu untuk bina kehidupan baru. mungkin Tuhan tengah uji ami untuk kasi yang tahap Brad Pitt ke, Fahrin Ahmad tu ke. MUNGKIN ok MUNGKIN !

last but not least, gua mungkin bukan time senang ami tapi gua nak jadi orang yang sama menangis, sama bodoh, sama sewel bila datang waktu tu, PAHAM !?

take care ami.

ZHU NI SHENG RI KUA LE AMI

gambar kena kecik baru tak nampak perut lapislapis.

No comments: