Monday, August 5, 2013

Ramadhan

Assalamualaikum,

dah nak habis puasa pun. aku baru nak update. lagi dua hari nak raya. Ramadhan tahun nie lain. Lain bukan sikit tapi banyak sangat. Better or worst aku tak pasti. Yang aku tahu, tak sama macam tahun sebelum nie.

hilang ayah, sakit. hilang kawan pun sakit. hilang bahu lagi bertambah sakit tu. kalau lah masalah tu boleh telan macam telan ubat kan bagus. pahit tapi lepas telan, bertambah baik. maaf dan rebel tak boleh seiringan sebenarnya.

sekejap. cuba baca balik. erm, dah tak sama. kemanisan tu dah hilang. tak apa lah, kehidupan perlu di teruskan. Tuhan kasi bernafas sampai hari nie, sebab nak suruh bersyukur. tapi tak pernah nak hargai. bila kena uji, gelabah cari. lumrah - manusia - macam kacang lupa kan kulit.

Ramadhan kali ni, macam tak ada erti. macam robot. bangun - pergi kerja - balik - pergi bazar - balik - berbuka darab dengan tiga puluh hari. tak pernah lain walau sehari. dan - aku semakin jauh dengan keluarga. entah. bukan lari daripada tanggungjawab, tapi aku punya tak sama macam orang lain.

Idea dah terbang, otak interpret lagu raya. penat.

No comments: