Tuesday, January 15, 2013

2013 Resolutions?

Assalamuaikum,

it's already 15th of January dan aku baru terhegeh nak menghapdet. Baiklah. SELAMAT TAHUN BARU.

Bila hadap saje si hitam nie, mesti idea berterabur lari. Kadangkadang penat nak fikir. Mungkin aku patut menulis dengan hati seperti dulu - tapi itulah, nanti orang kata apa pula. Oh, bercakap pasal orang.. Orang di sekeliling aku sekarang ada yang boleh di harap ada yang sekadar menjadi hiasan.

Kolej dah mula, jadi masalah pun dah mula berkumpul. Malas nak bercakap tentang hati tak terima. Cuma apa yang aku cuba sampaikan, dah masuk 2 tahun. Dan aku semakin matang dalam cuba melupakan serta melepaskan kenangan yang ada. Tak apalah, mungkin rezeki aku dekat sini - nampak tak aku cuba menjadi positif?

Betul frasa " Tuhan itu Adil" sebab aku dah nampak mana keadilanNYA. Mungkin aku perlu kan entri yang lain untuk bercerita tentang masalah yang di sini. Dan aku juga perasankan sesuatu, aku tak pernah bercerita tentang kehidupan baru aku dekat sini. Memandangkan aku sudah mula terima realiti, kemungkinan untuk aku bercerita tentang apa yang terjadi dari dulu sampai dah nak habis akan terjadi.

Tahun 2013 bermula dengan senyuman di bibir. Berita gembira datang satu persatu dan apa yang aku usahakan sedang mendatangkan hasil. Dengki? Itu normal - barulah kehidupan berwarna dengan adanya diorang. Tanpa mereka, aku mungkin seorang yang masih di takuk yang lama lagi.

Aku juga perasan satu lagi benda, tajuk dengan entri tak ada kena mengena kan? Dah lama tak update, macam nie lah jadinya. Siapa cakap aku tak rindu semua nie? Setiap detik dan saat aku menagih cuma masa yang jelous. Sekurang kurangnya, aku ada cerita untuk Januari 2013.

No comments: