Wednesday, August 13, 2014

Berjalan

Assalamualaikum..

manusia ni makhluk paling mulia yang pernah di cipta. indah. tapi hasutan syaitan, buat manusia berubah jadi paling buruk. tapi bukan ini yang akan jadi topik.

dewasa. matang. setelah sekian lama tak berjalan, aku blog walking sekejap dekat semua blog favourite. ada yang sudah matang, yang mana tinggalkan dunia angan angan mencari realiti. ada pula yang semakin rancak menulis yang mana demi kepuasan diri dan tak kurang sebab untuk orang baca, ada yang ikhlas ada yang tak.

bagi aku, nawaitu untuk di kongsia patut ada. kebanyakan sekarang dah beralih daripada menulis kepada penerbitan. dulu itu adalah limitasi, sekarang macam dah provokasi. macam mencari publisiti. tak patut. mana kisah yang ikhlas tu. sengsara yang sampai ke tulang hitam. mana pergi?

kenapa kena tulis demi orang lain bukan diri sendiri. kalau rasa lupa diri, cuba pandang belakang sekejap, ingat asal usul tu. sekarang semua macam berebut jadi artis dah. muak. semak. semua benda nak di letak syarat.

fahamkan aku balik kenapa kau mula menulis. tak. kita. kenapa kita mula menulis. sebab diri sendiri atau sebab siapa? jangan terlalu asyik. nanti sengsara datang balik. ingat tu.

No comments: